Ημερομηνία Τρί Ιουν 19, 2018 23:56

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες




Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 8 δημοσιεύσεις ] 
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: Λειτουργία 4χρονου κινητήρα
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ Οκτ 15, 2017 22:26 
Χωρίς σύνδεση
DirtBike.gr official support group
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: Τετ Οκτ 29, 2008 19:24
Δημοσ.: 4052
Τοποθεσια: Θεσσαλονίκη
Moto: μας άφησε.....
Προφανώς και οι περισσότεροι εδώ μέσα ξέρετε τι και πως, άλλα επειδή το φορουμ έχει και εκπαιδευτικό σκοπό,
για τους νέους αναβάτες, θεώρησα καλό να γράψω-ανεβάσω κάποια πράγματα για την λειτουργία των 4Τ κινητήρων.

Η αλήθεια είναι ότι δεν θυμάμαι αν έχει ξανα αναφερθεί το θέμα, άλλα η επανάληψη είναι η μήτηρ της μαθήσεως....

καταρχήν τετράχρονος κινητήρας είναι ορίζεται ο κινητήρας
Όταν για έναν πλήρη κύκλο λειτουργίας της μηχανής απαιτούνται δύο πλήρεις περιστροφές του στροφαλοφόρου άξονα.

Λειτουργία μηχανής εσωτερικής καύσης

Για την καλύτερη κατανόηση του όλου θέματος, στην παρακάτω εικόνα , φαίνεται η καθ' αυτού πορεία που ακολουθεί το έμβολο (πιστόνι) σε έναν πλήρη κύκλο λειτουργίας μιας μηχανής 4Χ Otto (δηλαδή χρησιμοποιείται σαν καύσιμο βενζίνη και για την έναυση της καύσης απαιτείται μπουζί).

Εικόνα


Το βασικό γνώρισμα του 4Χ- κινητήρα που είναι και ο πιο συνηθισμένος, είναι το γεγονός ότι ένας πλήρης κύκλος λειτουργίας του απαιτεί δύο πλήρεις περιστροφές του στροφαλοφόρου άξονα (720° περιστροφής) ή αλλιώς δύο πλήρεις κινήσεις του συστήματος εμβόλου- διωστήρα (δηλαδή πιστονιού-μπιέλας) με αρχή της κίνησης το Άνω Νεκρό Σημείο (Α.Ν.Σ.). Εδώ σημειώνεται ότι με τον όρο ΑΝΣ εννοούμε το ανώτατο σημείο της διαδρομής στην οποία μπορεί να κινηθεί το έμβολο. Στην εικόνα ο τετράχρονος κινητήρας που φαίνεται είναι τύπου Otto, αφού για τη λειτουργία του απαιτείται σπινθηριστής. Για την κίνηση των βαλβίδων χρησιμοποιείται σύστημα διπλού εκκεντροφόρου, καθένας των οποίων κινείται με τη μισή ακριβώς ταχύτητα από το στροφαλοφόρο άξονα, όπως είναι φυσικό (πρόκειται για 4Χ κινητήρα). Τη λειτουργία αυτού του κινητήρα περιγράφουμε παρακάτω:

Φάση 1: εισαγωγή.

Το σύστημα εμβόλου-διωστήρα κατέρχεται δημιουργώντας υποπίεση στο εσωτερικό του κυλίνδρου. Ταυτόχρονα ο αριστερός εκκεντροφόρος ανοίγει τη βαλβίδα εισαγωγής βυθίζοντάς την μέσα στον κύλινδρο, αποκαλύπτοντας έτσι ένα άνοιγμα μέσα από το οποίο το καύσιμο μίγμα εισέρχεται στο εσωτερικό. Εδώ θα πρέπει ίσως να σημειώσουμε μερικά πράγματα: Πρώτον ότι η ροή του μίγματος προς το εσωτερικό του κυλίνδρου δεν οφείλεται αποκλειστικά στην υποπίεση στο θάλαμο καύσης (παρότι είναι ο κυριότερος παράγοντας ροής) αλλά και στην πίεση εισαγωγής που έχει λάβει το μίγμα λόγω της ροής του αέρα από το καρμπιρατέρ (εάν αυτός ο μηχανισμός χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία του κινητήρα). Δεύτερον, η ποσότητα του καυσίμου μίγματος που θα μπει στο εσωτερικό του κυλίνδρου εξαρτάται από αρκετούς παράγοντες όπως: από το βύθισμα της βαλβίδας (γεγονός που καθορίζει και το χρόνο που θα παραμείνει αυτή ανοιχτή), από τη διάμετρο της κεφαλής της βαλβίδας, μα κυρίως από την ποσότητα μίγματος που παρέχει η τροφοδοσία και η οποία καθορίζεται από το πάτημα του πεντάλ του γκαζιού από τον οδηγό.

Φάση 2: συμπίεση.

Η βαλβίδα εισαγωγής κλείνει, κοντά περίπου στο Κ.Ν.Σ. (σημείωση: προς αποφυγή παρεξηγήσεων, ΚΝΣ= Κάτω Νεκρό Σημείο κατώτατο σημείο της διαδρομής του εμβόλου!). Το σύστημα διωστήρα-στροφάλου αρχίζει να ανέρχεται συμπιέζοντας το μίγμα, με αποτέλεσμα την αύξηση της θερμοκρασίας του.

Φάση 3: καύση-εκτόνωση.

Όταν το έμβολο φτάσει στην κατάλληλη θέση και το μίγμα στις κατάλληλες συνθήκες πίεσης και θερμοκρασίας, το μπουζί δίνει ηλεκτρικό σπινθήρα, το μίγμα εκρήγνυται και καίγεται σταδιακά ολόκληρη η ποσότητά του (σε ιδανικές συνθήκες η καύση θεωρείται τέλεια). Τα καυσαέρια απομονώνονται, σπρώχνοντας το έμβολο προς τα κάτω και παράγοντας ωφέλιμο έργο για την περιστροφική κίνηση του στροφαλοφόρου άξονα.

Φάση 4: εξαγωγή.

Το έμβολο ανυψώνεται, η βαλβίδα εξαγωγής ανοίγει αποκαλύπτοντας το χώρο από τον οποίο τα καυσαέρια εξέρχονται προς το περιβάλλον και ο κύλινδρος εκκενώνεται και είναι έτοιμος να δεχτεί πάλι στον επόμενο κύκλο λειτουργίας του το μίγμα από τη βαλβίδα εισαγωγής κ.ο.κ.

και ένα βιντεάκι για καλύτερη εμπέδωση

https://www.youtube.com/watch?v=-8cXXjsRg70


βιβλιογραφία: διάφορα site από το internet

_________________
Just remember I'll always be there ;)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Λειτουργία 4χρονου κινητήρα
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ Οκτ 16, 2017 08:27 
Χωρίς σύνδεση
Administrator
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: Τετ Οκτ 29, 2008 14:24
Δημοσ.: 18215
Τοποθεσια: Ν.Smirni
Moto: BETA 250 RR
:bow-blue:

_________________
Εικόνα


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Λειτουργία 4χρονου κινητήρα
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ Οκτ 16, 2017 15:31 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: Τρί Νοέμ 25, 2008 17:04
Δημοσ.: 443
Η μπυέλα λέγεται διωστήρας ; Τι μαθαίνει κανείς ! Στα Ελληνικά δηλαδή μιλάμε για το δίκυκλο που έκρουσε διωστήρα ;

Αυτό το άνω νεκρό σημείο δεν κατάλαβα ποτέ μου. Εχουν μεταφράσει το dead center στα Ελληνικά όπως μεταφράζεις το how from here morning morning στα Αγγλικά. Υπάρχει φράση "νεκρό κέντρο" στα Ελληνικά ; Πως το σκέφτηκε αυτός που έκανε πρώτη φορά την μετάφραση ; Δεν του έβγαλε το μάτι ;


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Λειτουργία 4χρονου κινητήρα
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ Οκτ 16, 2017 18:16 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: Τετ Οκτ 29, 2008 18:59
Δημοσ.: 4696
Moto: 2017 RR 300
Για καποιες μοιρες (ή λεπτά) περιστροφης στροφαλου, το εμβολο δεν κινειται, εξού και η αγγλικη ονομασια.

_________________
_________________________________
Εικόνα

Εικόνα

_________________________________


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Λειτουργία 4χρονου κινητήρα
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ Οκτ 16, 2017 19:53 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: Δευτ Μαρ 03, 2014 20:32
Δημοσ.: 1004
Τοποθεσια: Ιστιαία Ευβοίας
Moto: YZ250 LC
SLabrou έγραψε:
Για καποιες μοιρες (ή λεπτά) περιστροφης στροφαλου, το εμβολο δεν κινειται, εξού και η αγγλικη ονομασια.

+1 :handgestures-thumbup:
Το ίδιο και για το κατω νεκρο σημείο αλλα σε επισυναπτώμενο θεωρητικό κομμάτι δεν απασχοχεί κανέναν..
Μονο αυτούς που χρονίζουν εκκεντρα... :-D


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Λειτουργία 4χρονου κινητήρα
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ Οκτ 16, 2017 20:34 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: Πέμ Φεβ 06, 2014 22:54
Δημοσ.: 2878
zapmaria έγραψε:
Προφανώς και οι περισσότεροι εδώ μέσα ξέρετε τι και πως, άλλα επειδή το φορουμ έχει και εκπαιδευτικό σκοπό,
για τους νέους αναβάτες, θεώρησα καλό να γράψω-ανεβάσω κάποια πράγματα για την λειτουργία των 4Τ κινητήρων.

Η αλήθεια είναι ότι δεν θυμάμαι αν έχει ξανα αναφερθεί το θέμα, άλλα η επανάληψη είναι η μήτηρ της μαθήσεως....

Μπράβο για την κίνηση, ωραία άρθρο :handgestures-thumbup:

_________________
Homo Kaminius la Grezius


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Λειτουργία 4χρονου κινητήρα
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ Οκτ 16, 2017 20:56 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: Τρί Νοέμ 25, 2008 17:04
Δημοσ.: 443
SLabrou έγραψε:
Για καποιες μοιρες (ή λεπτά) περιστροφης στροφαλου, το εμβολο δεν κινειται, εξού και η αγγλικη ονομασια.


Μπά, δεν νομίζω ότι έχει σχέση. Ιδιώματα με το dead σαν υπερθετικό υπάρχουν και άλλα στην Αγγλική. Dead certain, dead wrong, dead giveway κλπ κπ. Δεν έχουν κάποια σχέση με ακινησία. Dead center σημαίνει απλώς διάνα κέντρο. Η ίδια φράση εξάλου χρησιμοποιείται και στην σκοποβολή.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Λειτουργία 4χρονου κινητήρα
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ Οκτ 16, 2017 21:12 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: Δευτ Μαρ 03, 2014 20:32
Δημοσ.: 1004
Τοποθεσια: Ιστιαία Ευβοίας
Moto: YZ250 LC
break έγραψε:
SLabrou έγραψε:
Για καποιες μοιρες (ή λεπτά) περιστροφης στροφαλου, το εμβολο δεν κινειται, εξού και η αγγλικη ονομασια.


Μπά, δεν νομίζω ότι έχει σχέση. Ιδιώματα με το dead σαν υπερθετικό υπάρχουν και άλλα στην Αγγλική. Dead certain, dead wrong, dead giveway κλπ κπ. Δεν έχουν κάποια σχέση με ακινησία. Dead center σημαίνει απλώς διάνα κέντρο. Η ίδια φράση εξάλου χρησιμοποιείται και στην σκοποβολή.

Και οι Ιάπωνες που δεν εχουν μεταφορικές εννοιες στο λογο τους ετσι το ονομάζουν..
Και 15000rpm να δουλεύει ο κινητήρας πανω στο δυναμόμετρο, ο προγραμματιστής παντα το εξετάζει ως στατικό στοιχείο (αβανσ, val. timing,κλπ).. Εντοπίζεις αλλαγές με βάση τη γεωμετρία του κινητήρα που εξετάζεις σαν να είχες φωτογραφία το εμβολο στο ΑΝΣ.. ;)


Κορυφή
 Προφίλ  
 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση κατά  
Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 8 δημοσιεύσεις ] 

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες


Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  
Powered by phpBB

Μετάφραση Γιάννης Ορφανίδης και phpbb3.gr