Ημερομηνία Σάβ Ιούλ 21, 2018 15:32

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες




Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 127 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Επόμενο
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: Petros_Crf 450r ‘04
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Σάβ Ιαν 06, 2018 16:47 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: Δευτ Δεκ 19, 2016 19:01
Δημοσ.: 208
Moto: crf 450
Γεια σε όλους!! Καλή χρονιά να έχουμε!!
Εδώ θα παραθέτω όλες τις βελτιώσεις και επισκευές βλαβών που θα ακολουθήσουν και αφορούν το μηχανάκι μου(του τίτλου)..
Φέτος μετά από βλάβη (θα εξηγησω παρακάτω από τι προκλήθηκε) του έκανα ολική ανακατασκευή στο μοτέρ ώστε να το έχω φρέσκο για τη νέα χρονιά.
Συνοπτικα η επισκευή περιλάμβανε: καινούργια μπιέλα, επιθεώρηση στο σασμάν (μια φουρκέτα έχρηζε αλλαγής), ρουλεμάν στροφάλου, σέρβις στην αντλία λαδιου(θα πω παρακάτω), καινούργιο πιστονάκι – γυαλισμα κυλίνδρου. Τέλος, ρύθμισα βαλβίδες και άλλαξα και τα ρουλεμάν του εκκεντροφόρου που είχε αρπάξει λίγο (θα πω παρακάτω).

Να και μερικές φωτο από το λύσιμο..
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Petros_Crf 450r ‘04
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Σάβ Ιαν 06, 2018 18:47 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: Δευτ Δεκ 19, 2016 19:01
Δημοσ.: 208
Moto: crf 450
Για τους παρατηρητικούς… τι βλεπουμε εδώ??

Εικόνα


Η αιτία του ¨κακού¨ ήταν η αντλία λαδιού που δημιούργησε και όλα τα προβλήματα λόγω λανθασμένης φλάντζας καρτερ που είχε μικρότερο πάχος από το κανονικό, 0.25 αντι περίπου 0.5 mm που έχει κανονικά.
Αποτέλεσμα ήταν κάποια στιγμή να κολλήσει, να φάει το γραναζάκι και να στεγνώσει από λάδι καταστρέφοντας πιστόνι, μπιέλα στο πάνω μέρος και ρουλεμαν εκκεντροφόρου. Ευτυχως το άκουσα εγκαίρως και δεν είχα άλλα δράματα…

Εικόνα
Εικόνα


..και επί της ευκαιρίας που το είχα λυμένο και περιμενα ανταλλακτικά είπα να φτιαξω και 2 αυτοκόλλητα για τα ψυγεια. Τα έφτιαξα με corel draw x8 και τα εκτυπωσα σε απλο-λεπτό αυτοκόλλητο βινυλίου. Οικονομική λύση (10 ευρω) όσον αφορα την ποιοτητα του αυτοκόλλητου θα δουμε πόσο θα αντέξει..
Το σχεδιο όμως είναι καλό. Αν το χρειαστει κάποιος ας μου πει να του το στείλω και αν θελει το τροποποιει σύμφωνα με τα γούστα του. Εγω το εκανα να μοιαζει οσο γίνεται κοντά στο πρωτότυπο.
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα


Και μια ακόμα με τα 2 γκαζια μαζι (petros_ + geormpal)
Εικόνα


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Petros_Crf 450r ‘04
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Σάβ Ιαν 06, 2018 18:59 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: Δευτ Μαρ 03, 2014 20:32
Δημοσ.: 1035
Τοποθεσια: Ιστιαία Ευβοίας
Moto: YZ250 LC
Εχω πολύ υλικό να ανεβάσω - λόγια δεν έχω..
Επειδή παρακολουθούσα τον αδερφό μου πως το εφτιαχνε - αν και ειναι οι εποχές δύσκολες - δεν εβαλε νερο στο κρασί του..
Παιζει να ειναι το πιο προβλεπέ crf 450r που πατάει αυτή τη στιγμή Ελληνικό χώμα...!
Πέρα απο αυτό, θελω να (ξανα) πώ οτι ειναι φοβερή εμπειρία να οδηγήσει καποιος CRF450R (2003-06), WR426-450 (2000-05), RMZ450 (2004).
Μπορεί να ακούγεται τραγελαφικο, αλλα ετσι ειναι οι εμπειρίες..! Ωμή δύναμη παντού (!) χωρις "gay systems" (map 1,2,3) και ή το χαίρεσαι ή αλλάζεις μηχανάκι.......! :greetings-waveyellow:


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Petros_Crf 450r ‘04
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Σάβ Ιαν 06, 2018 20:02 
Χωρίς σύνδεση
Administrator
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: Τετ Οκτ 29, 2008 14:24
Δημοσ.: 17790
Τοποθεσια: Ν.Smirni
Moto: BETA 250 RR
Ραντεβού στους Αγ. Θεωδόρους με προβατίνα και πολλά να πούμε.

_________________
Η φυγή δεν είναι νίκη, τ’ όνειρο είναι τεμπελιά, και μόνο το έργο μπορεί να χορτάσει την ψυχή και να σώσει τον κόσμο.
Εικόνα


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Petros_Crf 450r ‘04
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ Ιαν 07, 2018 10:26 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: Πέμ Φεβ 06, 2014 22:54
Δημοσ.: 2910
:handgestures-thumbup:

Με τον εκκεντροφορο τι εκανες τελικα?

Επισης οποτε και εαν ανοιξεις το δεξι καπακι, αυτο εδω

Εικόνα

Αφαιρεσε απο το ρουλεμαν του δευτερευοντα αξονα σασμαν (το τερμα αριστερα) το καπακι του. Εαν προσεξεις στην φωλια του καρτερ στο ανω μερος του εχει δυο "οδηγους" που το τροφοδοτουν με λαδι μαζι με το γραναζι της μανιβελσς. Εχοντας την ταπα του ρουλεμαν λιπαινεται μονο το γραναζι ενω το ρουλεμαν μονο απο την μεσα μερια, ετσι θα το λιπαινει περισσοτερο.

:greetings-waveyellow:

_________________
Homo Kaminius la Grezius


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Petros_Crf 450r ‘04
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ Ιαν 07, 2018 17:32 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: Δευτ Δεκ 19, 2016 19:01
Δημοσ.: 208
Moto: crf 450
@Byron: το service manual ετσι το δινει κλειστο ωστε να λιπαινεται μόνο από την πίσω πλευρά. Ομως θα το ψαξω αυτο που λες οταν το ξανα λυσω..

Τον κεντροφορο τον ειχα λυσει για να του αλλαξα ρουλεμαν αλλα εχασα τον χρονισμο καθως νομιζα οτι θα εχει σημαδι, και μετα κοιταξα το manual και πηγαινε σετ καινουργιος εκκεντροφορος με ρουλεμαν, δεν εδινε ξεχωριστα αλλαγή ρουλεμαν.. :angry-banghead:
..οπότε βρήκα εναν άλλο ιδιο που δεν ειχε ξεπρεσσαριστει ποτε, εφτιαξα μια βαση που τους βιδωνα διαδοχικα και με μοιρογνωμονιο χρονισα τον δικο μου ακριβως σαν τον αλλο με καινουργιο ιδιου τυπου(πολυστροφο) ρουλεμαν. Δυστυχως δεν τραβηξα καθολου φωτο την διαδικασια, αν και είχε παρα πολυ ενδιαφερον και ισως ηταν χρησιμος ο τροπος μου και για κανεναν αλλο φίλο.
Και αφου τον χρονισαμε σωστα του ριξαμε και μια τσιμπια με την ηλεκτροκολληση ωστε να μην μπορεσει να στριψει για κανεναν λογο. (λιγο υπερβολη αυτο, αλλα το φοβηθηκα γιατι πρεσσαρε-ξεπρεσσαρε 2-3 φορες φοβηθηκα μηπως χαλαρωσε..)

:handgestures-thumbup:


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Petros_Crf 450r ‘04
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ Ιαν 08, 2018 10:10 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: Πέμ Φεβ 06, 2014 22:54
Δημοσ.: 2910
ΟΚ, τότε άστο όπως είναι.

Καλά έκανες με τον εκκεντροφόρο και τον κόλλησες, καθόλου υπερβολή απλά θέλει προσοχή πως θα το κάνεις ωστε να μην σου σπάσει η κόλληση μελλοντικά με τις θερμικές συστολές-διαστολές :handgestures-thumbup:

_________________
Homo Kaminius la Grezius


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Petros_Crf 450r ‘04
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τετ Φεβ 14, 2018 17:41 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: Δευτ Δεκ 19, 2016 19:01
Δημοσ.: 208
Moto: crf 450
Περιέλιξη πηνίων...


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Petros_Crf 450r ‘04
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τετ Φεβ 14, 2018 17:50 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: Δευτ Δεκ 19, 2016 19:01
Δημοσ.: 208
Moto: crf 450
Το Honda CRF 450R ‘04 ως γνωστόν δεν βγάζει ρεύμα για φώτα κλπ. Η περιέλιξη που έχει ήδη γίνει από κατασκευής είναι με πολύ λεπτό σύρμα(σχεδον υψηλής) και επαρκεί μόνο για τις ανάγκες της ανάφλεξης. (κάποιοι παίρνουν και από εκεί λίγο ρεύμα αλλά εμείς θα το κάνουμε σωστά)
ετσι είναι κανονικά:

Εικόνα

Εγώ θέλω να πάρω έξτρα ρεύμα για βεντιλατερ μιας και στο εντούρο ψήνεται, αυτό θα το δούμε στην συνέχεια.

Λίγη θεωρία όμως πρώτα! Τι πηνία είναι αυτά; Πρέπει να ξέρουμε για το τι μιλάμε ώστε να καταλάβουμε και πως λειτουργούν και πως θα τα πειράξουμε! Μιλάμε για σύγχρονη γεννήτρια εναλλασσόμενου ρεύματος, έναν μονοφασικό εναλακτήρα δηλαδή εσωτερικών πόλων με 8 στάτορες.

Εμάς μας ενδιαφέρει να μας παράγει ρεύμα πάνω από μια τάση στο ρελαντί και ταυτόχρονα να μπορεί να σηκώσει φορτίο πάνω από κάποια Ampere που αυτό καθορίζεται από τη διατομή του σύρματος. Όσο πιο χοντρό σύρμα τόσο πιο πολλά ampere αντέχει και τόσα πιο πολλά watt μπορούμε να πάρουμε στα ίδια volt (Ισχύς= τάση x ένταση). Όμως όσο πιο χοντρό σύρμα χρησιμοποιούμε, τόσο περισσότερο χώρο καταλαμβάνει, άρα λιγότερες σπείρες, άρα λιγότερα βολτ όπως θα δούμε από τον τύπο παρακάτω.

Η τάση ενός πηνίου υπολογίζεται και με μια παραλλαγή του νόμο του Faraday και είναι: E=n x B x U, όπου Ε η τάση σε volt, n οι συνολικές σπείρες του σύρματος, Β η δυναμική του μαγνήτη, και U η ταχύτητα που κινείται ο μαγνήτης-βολάν γύρω από το πηνίο.
Για να υπολογίσουμε τον τύπο πρέπει να ξέρουμε πολλούς παραμέτρους, όπως την δυναμική των μαγνητών, το μέγεθος τους κ.α. οπότε δεν μπορούμε να το κάνουμε έτσι.
Παρόλα αυτά από τον τύπο συμπεραίνουμε ότι η τάση-volt που θα πάρουμε είναι ανάλογη: με τον αριθμό από τις σπείρες που έχει γίνει περιέλιξη, της δυναμικής του μαγνήτη (βολάν) και των στροφών του κινητήρα.
Οπότε:
1)Τις στροφές του κινητήρα δεν μπορούμε να τις μεταβάλλουμε όμως θα τις χρησιμοποιήσουμε ως μέτρο σύγκρισης (θα δούμε παρακάτω)
2)Θα μπορούσαμε να αλλάξουμε το βολάν με άλλο που θα είχε ισχυρότερο μαγνήτη, όμως εμείς θα κρατήσουμε το εργοστασιακό. Θεωρητικά κάθε πηνιοφόρος έχει και κάποια όρια σε σχέση με την δυναμική του μαγνήτη. Δεν σημαίνει δηλαδή ότι κάνουμε όσες περιελίξεις θέλουμε με τον ίδιο μαγνήτη για να πάρουμε όσο ρεύμα θέλουμε, γιατί κάποια στιγμή έρχεται κορεσμός και έχουμε τα αντίστροφα αποτελέσματα. Επιπλέον ο χώρος που διατιθεται γύρω από έναν μαγνήτη είναι δεδομένος.
3)Από τον τύπο βλέπουμε επίσης ότι ανάλογα με τον αριθμό από τις σπείρες που τυλίγουμε μεταβάλλονται και τα παραγόμενα volt. Επομένως στην περίπτωση μας, που ο μαγνήτης και οι στροφές του κινητήρα είναι δεδομένα και δεν αλλάζουν, αυτό που θα μας καθορίσει τα volt που θα πάρουμε είναι ο αριθμός από τις σπείρες που θα τυλίξουμε! Το κρατάμε και αυτό!

Εμείς τι θα θέλαμε; Να τυλίξουμε όσες σπείρες χρειάζονται ανά κεφαλή (εννοείται με την σωστή πολικότητα) ώστε να βγάλουμε γύρω στα 13-14 volt ως ελάχιστα στο ρελαντί που όσο αυξάνονται οι στροφές του κινητήρα θα αυξάνονται και αυτά.
Η σκέψη είναι η εξής. Γνωρίζουμε ήδη από τα πηνία (που δουλεύουν εννοείται με τον ίδιο μαγνήτη-βολάν και τις ίδιες στροφές) ότι είναι κατασκευασμένα με 220 σπείρες ανά κεφαλή. Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να μετρήσουμε πόσα volt βγάζουν τα εργοστασιακά(αυτά της ανάφλεξης) σε δεδομένες στροφές του κινητήρα. Αν υποθέσουμε ότι βγάζουν 40 volt στις 1500 στροφές/λεπτό. Εμείς θέλουμε να βγάλουμε 14 volt σε αυτές τις στροφές αλλά με ικανότητα περισσότερα ampere.
Επομένως στις 1500 στ/λ : με 220 σπείρες βγάζουν 40 volt
Με χ >> >> 12 >>
Χ= 66 σπείρες.
Αρά πάμε να κάνουμε περιέλιξη με ελάχιστες τις 66 σπείρες ανά κεφαλή.
Μπορούμε όμως πρακτικα να το κάνουμε αυτό?
Όχι. Δυστυχώς στην περίπτωσή μας δεν είχαμε χώρο και θα τυλίξαμε μόνο 30!
Δηλαδή 6-10 volt.
Οπότε πάμε να ανορθώσουμε τα 6-10v AC σε 12v DC(full bridge)!

Το δεύτερο ζήτημα είναι το τι σύρμα σε πάχος θα χρησιμοποιήσουμε.
Αν κοιτάξουμε τους πίνακες που μας δείχνουν τα χαρακτηριστικά του χάλκινου σύρματος περιέλιξης θα δούμε οτι 1 mm πάχους σύρμα μας επιτρέπει να το διαρρέει ρεύμα με φορτίο μέχρι 7-8 ampere. Αυτό θα ήταν το τέλειο. Γιατί 7 Α x 12v=84watt ως ελάχιστα στο ρελαντί. Καλό ρεύμα. Δυστυχώς σε αυτά τα μικρά πηνία δεν έχουμε αρκετό χώρο για την περιέλιξη τόσο χοντρού σύρματος. Επομένως θα παίξουμε με 0.5mm που επιτρέπει μέχρι 2-3 ampere.
Watt= Volt x Amp
Αρα χοντρά-χοντρά θα πάρουμε 25-30 watt στις μεσαίες στροφές.

Όπως καταλαβαίνετε δεν μιλάμε για πολύ ρεύμα όμως την δουλειά μας θα την κάνουμε !!

…ακολουθούν φωτό…

το σχέδιο:
Εικόνα

η υλοποιηση:
Εικόνα
Εικόνα

το τελικό μετα το βερνικι:
Εικόνα
Εικόνα


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Petros_Crf 450r ‘04
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τετ Φεβ 14, 2018 17:52 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: Δευτ Δεκ 19, 2016 19:01
Δημοσ.: 208
Moto: crf 450
...ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ...


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Petros_Crf 450r ‘04
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τετ Φεβ 14, 2018 20:06 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: Δευτ Φεβ 29, 2016 17:24
Δημοσ.: 199
Moto: RXV 450 - 08
ΜΠΡΑΒΟ ΡΕ ΜΑΣΤΟΡΙΑ ΠΟΛΥ ΓΟΥΣΤΑΡΩ ΠΟΥ ΤΑ ΦΤΙΑΧΝΕΤΕ ΜΟΝΟΙ ΣΑΣ.... :obscene-drinkingcheers:


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Petros_Crf 450r ‘04
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τετ Φεβ 14, 2018 20:40 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: Κυρ Μαρ 31, 2013 09:30
Δημοσ.: 297
Τοποθεσια: Γλυφάδα, Βριλήσσια
Moto: ΒΕΤΑ 300rr, DT125
:bow-blue: :bow-blue:


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Petros_Crf 450r ‘04
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τετ Φεβ 14, 2018 22:13 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: Δευτ Δεκ 19, 2016 19:01
Δημοσ.: 208
Moto: crf 450
:obscene-drinkingcheers:


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Petros_Crf 450r ‘04
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ Φεβ 15, 2018 09:07 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: Δευτ Μαρ 03, 2014 20:32
Δημοσ.: 1035
Τοποθεσια: Ιστιαία Ευβοίας
Moto: YZ250 LC
Petros_ έγραψε:
...Οπότε πάμε να ανορθώσουμε τα 6-10v AC σε 12v DC(full bridge)!

Αντε ελα πάνω να φτιάξουμε μια γέφυρα ανόρθωσης να το δοκιμάσουμε..! ;)
Σήμερα που ειναι και βροχερός ο καιρός - αναγκαστικό ρεπό για την δουλειά μας.. :lol:


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Petros_Crf 450r ‘04
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ Φεβ 15, 2018 16:09 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: Δευτ Δεκ 19, 2016 19:01
Δημοσ.: 208
Moto: crf 450
Βροχερή μέρα σήμερα.. ειχαμε ρεπό, οπότε προχώρησε ακόμη λίγο το project.

Σειρά είχε ένας ανορθωτής Full bridge (AC to DC με πυκνωτή).

Μας μετατρέπει το εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) σε (DC) x 1.414 Volt.

Αποτέλεσμα να πάρουμε υπό φορτίο (με πτώση τάσης δλδ) 9.5-10 volt στο ρελαντι μέχρι 12-13 στις ψηλές. Οπως το θέλουμε δλδ για ένα μοτερ 12 VDC.

Το σχέδιο είναι αυτό:
Εικόνα

Η υλοποίηση:
Εικόνα

το τελικό (στο κουτάκι η ανόρθωση και δίπλα θα μπει πυκνωτής έξτρα μεγάλος ή μπαταρία)
Εικόνα


Κορυφή
 Προφίλ  
 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση κατά  
Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 127 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Επόμενο

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες


Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 7 επισκέπτες


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  
Powered by phpBB

Μετάφραση Γιάννης Ορφανίδης και phpbb3.gr