Ημερομηνία Κυρ Δεκ 17, 2017 06:16

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες




Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 4 δημοσιεύσεις ] 
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: Προετοιμασία μοτό για αγώνα.
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ Φεβ 24, 2017 14:30 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: Πέμ Φεβ 06, 2014 22:54
Δημοσ.: 2438
Επειδή το επίπεδο έχει ανέβει και αρκετοί θέλουν να λάβουν μέρος σε αγώνες πρωταθλήματος, ανοίγω το συγκεκριμένο θέμα πρός όλους και φυσικά στους ήδη αγωνιζόμενους το οποίο αφορά το τι πρέπει να ελέγξουμε για να προετοιμάσουμε την μοτό μας πρωτού φτάσει στην γραμμή εκκίνησης ενός αγώνα. Πρωτού ξεκινήσουμε για τον αγώνα μερικές μέρες πρίν καλό θα ήταν να υπάρχει κάτι σαν check list που θα μπορούσε να κάνει ο καθένας μας ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο καλά και σωστά προετοιμασμένη η μοτό μας για τον αγώνα που θα συμμετέχουμε. Η λίστα που έφτιαξα είναι απλή ανά κεφάλαιο με τις αντίστοιχες εργασίες και είναι η εξής,


Α. Ελαστικά-Τροχοί
1. Έλεγχος για φθορά, να έχει τακούνι μέχρι την γραμμή φθοράς τουλάχιστον.
2. Πίεση αέρα
3. Σφίξιμο rim lock
4. Έλεγχος-σφίξιμο τις ακτίνες

Β. Τζόγοι σε
1. Αναρτήσεις (μπρός-πίσω)
2. Τροχούς (μπρός-πίσω)
3. Ψαλίδι
4. Τιμόνι
5. Όπου υπάρχει ρουλεμάν

Γ. Φρένα
1. Έλεγχος σε τακάκια, να είναι καλά και σχετικά πρόσφατα αλλαγμένα μην είναι τελειωμένα, καμένα (από συνεχόμενες υπερθερμάνσεις) ή στο όριο, εάν είναι καινούρια μην μπείτε στον αγώνα έτσι δεν θα έχετε φρένα, στρώστε τα πρώτα.
2. Αλλαγή υγρά φρένων (πάντα πριν από κάθε αγώνα), έλεγχος στάθμης.
3. Έλεγχος για τυχών διαρροές (έστω και μικρές) σε σωληνάκια-τρόμπες-έμβολα δαγκάνες.
4. Έλεγχος-σύσφιξη τις δισκόπλακες, να είναι σε καλή κατάσταση μην είναι κάτω του ορίου το πάχος της, μην έχουν οποιοδήποτε ράγισμα οπουδήποτε, μην είναι ανομιόμορφα φαγωμένες (γραμμώσεις).
5. Πρέπει να σιγουρευτουμε οτι οι δαγκάνες/έμβολα δεν είναι κολλημένα και επαναφέρουν, εάν είναι το πιο πιθανόν είναι με το ζέσταμα να μην δουλεύουν σωστά και να έχουμε άσκοπη υπερθέρμανση των φρένων μας στον τον αγώνα. Αυτό γίνεται εύκολα απλά πιέζοντας την δαγκάνα με το χέρι δυνατά προς την δισκόπλακα, αφού η δαγκάνα έχει αποκτήσει τα μπόσικα της την δουλεύουμε στους πείρους (μέσα-έξω), κανονικά πρέπει να δουλεύει ομαλά και οχι σφιχτά. Εάν η δαγκάνα δουλεύει πολύ σφιχτά στους πείρους της τότε πρέπει να λύσουμε, καθαρίσουμε και γρασσάρουμε τους πείρους, το ξέρω ακούγεται υπερβολικό όμως στον αγώνα μπορεί να αποβεί μοιραίο. Για το έμβολο δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι ουσιαστικό απλά το δουλεύουμε με την δαγκάνα επαναλαμβάνοντας την άνωθι διαδικασία δηλαδή πιέζοντας τη προς την δαγκάνα και πρεσσάρουμε οπότε στην ουσία δουλεύει το έμβολο στην έδρα του και "ξεκολλάει".

Δ. Κινητήρας
1. Έλεγχος μπουζί & μπουζόπιπα, να είναι σε καλή κατάσταση μην είναι φθαρμένο με αρκετές ώρες, η μπουζόπιπα να μην είναι φθαρμένη/ξεραμένη/με ρογμές και το καλώδιο σωστά σφιγμένο μεταξύ πολλαπλασιαστή-μπουζόπιπας.
2. Μίζα - Μανιβέλα, έλεγχος στα καλώδια της μίζας να είναι εντάξει και σφίξιμο τα καλώδια που συνδέονται πάνω της. Μανιβέλα έλεγχος-σφύξιμο-λίπανση.
3. Φίλτρο αέρος, πάντα καθαρό και λαδωμένο πριν από κάθε αγώνα.
4. Έλεγχος σε λάδια, ελέγχουμε στάθμη να είναι σωστή για 4Τ και εάν έχουν αρκετές ώρες-καταπόνεση εννοείται ότι τα αντικαθιστούμε! αγώνας είναι, το σωστό είναι να είναι καινούρια σε κάθε αγώνα.
5. Έλεγχος σε λάδι σασμάν, εάν έχουν αρκετές ώρες ή καταπόνεση από βρασίματα συμπλέκτη εννοείται ότι τα αντικαθιστούμε, αγώνας είναι το σωστό είναι να είναι καινούρια.
6. Φίλτρο λαδιού (4Τ), και φίλτρο με τα λάδια εάν δεν έχει αλλαχτεί και αυτό πρόσφατα.
7. Καρμπυρατέρ, εάν γνωρίζουμε την κατάσταση του καρμπυρατέρ (δηλαδή εάν έχει γίνει σχετικός ολικός καθαρισμός πρόσφατα) κάνουμε έλεγχο για διαρροές γενικά και στην κλίση της μοτό (δηλαδή εάν χάνει με μικρή κλίση θέλει ρύθμιση-έλεγχος πυραβλάκι φλοτερ και ύψος) σφύξιμο βιδών λαιμού/φιλτροκούτι. Αποφεύγουμε να κάνουμε γενικό καθαρισμό/έλεγχο εσωτερικά του καρμπυρατέρ μια μέρα πριν τον αγώνα καθότι μπορεί να συμβεί το οτιδήποτε είτε να χρειαστούμε ενα ανταλλακτικό ή να μην δουλεύει σωστά το καρμπυρατέρ μετά την συναρμολόγηση, μόνο εάν έχουμε εμπειρία και γνώση ασχολούμαστε, ειδάλλως το κάνουμε αρκετές μέρες ώστε να είμαστε σίγουροι για την σωστή λειτουργία του πριν τον αγώνα.
8. Έλεγχος Injection, να είναι καθαρή η πεταλούδα και κουμπωμένες καλά οι φύσες σε σένσορες-μπεκ-τρόμπα κλπ, να μην υπάρχουν διαρροές μεταξύ τρόμπας-ρεζερβουράρ ή από το μπέκ. Όσοι έχουν αισθητήρα οξυγόνου τσεκάρουν την καλωδίωση του μην είναι φθαρμένη/σκισμένη.
9. Έλεγχος σωληνάκια καυσίμου (είτε Injection, είτε καρμπυρατέρ), να είναι σφιγμένα και καλά τα σφυγκτιράκια, τα σωληνάκια να είναι σε καλή κατάσταση, όχι κομμένα/σχισμένα/ξεραμένα, τα κουναμε-πιέζουμε για να είμαστε σίγουροι για διαρροές και κατάσταση τους.
10. Έλεγχος σε λαστιχένιο λαιμό εισαγωγής να είναι σε καλή κατάσταση, όχι σκασμένος/σκισμένος η έτοιμος να ανοίξει/κοπεί όπως και αντίστοιχα το ελαστικό κομμάτι που πάει στο φιλτροκούτι.

Ε. Λιπαντικά
1. Έλεγχος-Αλλαγή Λάδι σασμάν (2Τ)
2. Έλεγχος-Αλλαγή Λάδι κινητήρα (4Τ)
3. Έλεγχος-Αλλαγή Λάδι σασμάν (4Τ, όσα είναι με ξεχωριστό θάλαμο)
4. Αλλαγή υγρά συμπλέκτη & φρένων πρίν από κάθε αγώνα πάντα.

Ζ. Σύστημα Ψύξης
1. Έλεγχος ψυκτικού υγρού (παραφλού) εάν δεν έχει αλλαχτεί εντός προδιαγραφών να αλλαχτεί)
2. Έλεγχος στα ψυγεία, να είναι καθαρές οι κυψέλες και τα fins ίσια
3. Έλεγχος από weep hole (τρύπα στο σημείο του άξονα αντλίας νερού για τυχόν διαρροές)

Η. Ανάρτηση
1. Έλεγχος-συντήρηση όπως αλλαγή λαδιών και ότι άλλο μπορεί χρειάζεται (πχ δαχτυλίδια), ειδικά εάν δεν έχουν γίνει πρόσφατα, ειδάλλως περνάμε στο Νο3.
2. Έλεγχος για διαρροές στα πιρούνια & αμορτισέρ (τσιμούχες-oring).
3. Εξαέρωση των εμπρός αναρτήσεων πρίν απο κάθε σκέλος του αγώνα και πάντα στο διπλό σταντ.
4. Καθάρισμα στα καλάμια & άξονα αμορτισέρ με silicone spray ή WD40 και καλό σκούπισμα

Θ. Λίπανση σε
1. Μανέτες-γκαζιέρα
2. Μασπιέδες
3. Στάντ
4. Ντίζες
5. Αλυσίδα
6. Dust caps τσιμουχών καλαμιών (βγάζεις, καθαρίζεις, λίγο γράσσο NILS ή σιλικόνης σε dust cap εσωτερικά & τσιμούχα και κουμπώνεις)

Ι. Ηλεκτρολογικός έλεγχος
1. Έλεγχος τάσης, φόρτισης & κατάσταση μπαταρίας (θα χρειαστείτε ενα απλό πολύμετρο), έλεγχος-σύσφιξη πόλων της.
2. Φώτα & Διακόπτες (έλεγχος σωστής λειτουργίας), έχετε μια λάμπα φανού καβάντζα για πάν ενδεχόμενο.
3. Να έχετε πάντα έξτρα κεντρική ασφάλεια μαζί σας και στην μοτό στην ειδική θήκη του ρελέ.
4. Γενικός έλεγχος στην καλωδίωση για τυχόν σκισίματα του προστατευτικού ή εκτεθειμένα καλώδια κλπ όπως και όλες τις φύσες να είναι κουμπωμένες και όχι χαλαρές.
5. Η μίζα να λειτουργεί, την δοκιμάζουμε πατώντας την 3-4 φορές πρωτού πάρει μπροστά ο κινητήρας. Εάν για κάποιο λόγο δεν λειτουργήσει στον αγώνα δοκιμάζουμε να την χτυπήσουμε με μεταλλικό σφυρί η κάτι μεταλλικό σε περίπτωση που έχουν κολλήσει τα καρβουνάκια της και ξεκολλήσουν.

Κ. Γενική σύσφιξη/έλεγχος
1. Αξονες τροχών, σύσφιξη στους άξονες και στις μπότες (συμπεριλαμβανομένου και του ψαλιδιού).
2. Εξάτμιση, να είναι εντάξει μην λοίπει καμια βάση, βίδα από λαιμό-τελικό, ελατήριο κλπ, συσφιξή σε όλες τις βίδες της.
3. Ποδιά, μην είναι σπασμένη, σύσφιξη στις βίδες της.
4. Αναρτήσεις, έλεγχος-σύσφιξη όλες οι βίδες triple clamp & άξονας ψαλιδιού, μοχλικό, αμορτισέρ και σωστή λειτουργία τους.
5. Τιμόνι, έλεγχος-σύσφιξη τις βίδες του.
6. Χειριστήρια, έλεγχος-σύσφιξη βίδες χειριστηρίων (+μανέτες) και σωστή λειτουργία όλων.
7. Κατάσταση αλυσίδας-γραναζιών, η αλυσίδα να είναι σε καλή κατάσταση να μην έχει τζόγους και τα δόντια των γραναζίων να είναι καλά μην έχουν υπερβολική φθορά.
8. Βάσεις κινητήρα, έλεγχος-σύσφιξη σε όλες τις βίδες.
9. Βάσεις ρεζερβουάρ, έλεγχος-σύσφιξη.
10. Γενικός έλεγχος διαρροών στα υδραυλικά συστήματα της μοτό (αναρτήσεις, τρόμπες) και του κινητήρα.
11. Χούφτες σύσφιξη.
12. Έλεγχος-Σύσφιξη σε δισκόπλακες, δαγκάνες.
13. Έλεγχος σε ασφάλειες (κοπίλιες) πείρων μασπιέδων και ποδόφρενου να είναι σωστά τοποθετημένες και ασφαλισμένες .
14. Έλεγχος-σύσφιξη βίδες σε δαγκάνες φρένων & δισκόπλακες.
15. Έλεγχος-σύσφιξη τάπες λαδιών & πλήρωσης (ΌΛΕΣ).
16. Οπτικός έλεγχος του ρεζερβουάρ για τυχόν διαρροές απο χτυπήματα, ρουμπινέτο (όσοι έχουν), ραγίσματα, δεν ξεχνάμε σφίγγουμε πάντα την τάπα καλά στους ανεφοδασμούς μας.
17. Οπτικός έλεγχος στο πλαίσιο και ιδιαίτερη προσοχή σε όλες τις κολλήσεις για τυχόν ραγίσματα, εάν παρατηρηθεί κάτι τέτοιο άμεσα την μοτό στον μηχανικό μας.


Το γνωρίζω οτι είναι αρκετά όμως για να είναι "ready to race" και προπάντον για την ασφάλεια μας θεωρώ οτι πρέπει να κάνουμε αυτούς τους ελέγχους. Μετά την πρώτη φορά που θα το κάνετε έπειτα θα γίνεται πιο γρήγορα όποτε έρθει η ώρα, όμως γενικά αρκετά απο αυτά τα βήματα μπορούμε να τα παραβλέψουμε εάν γνωρίζουμε ήδη την κατάσταση της μοτό μας όπως καταλαβαίνετε. Επίσης όποιος δεν θέλει να ασχοληθεί τουλάχιστον να την πάει στον μηχανικό του για να την προετοιμάσει, ας μην παει σε αγώνα έτσι γιατί αρκετοί που δεν ασχολούντε με την συντήρηση της μοτό τους ποτέ δεν μπορούμε να γνωρίζουμε τι μπορεί να έχει και επειδή αρκετά μπορούν να συμβούν να σκεφτούμε πρώτα οτι όλα αυτά αφορούν και την ασφάλεια μας. Βέβαια πάντα ποτέ δεν μπορεί να γνωρίζουμε τι μπορεί να συμβεί σε εναν αγώνα, τουλάχιστον έτσι μειώνουμε αρκετά τις πιθανότητες να συμβεί κάτι οπότε καλό είναι να την έχουμε έτοιμη για τον αγώνα και προπάντον όπως προανέφερα για την ασφάλεια μας.

Παρακαλώ απο όλους, αγωνιζόμενους και μή να μας δώσετε feedback, απόψεις, γνώμες, εμπειρίες, ενστάσεις ώστε να αναπτυχθεί το θέμα για να έχουμε μια πιο ολοκληρωμένη άποψη σωστής προετοιμασίας.

Καλή προετοιμασία λοιπόν και καλούς αγώνες σε όλους! :handgestures-thumbup:

_________________
Homo Kaminius la Grezius


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Προετοιμασία μοτό για αγώνα.
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί Φεβ 28, 2017 15:16 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: Πέμ Φεβ 06, 2014 22:54
Δημοσ.: 2438
να συμπληρώσω και κάτι ακόμα στο θέμα Δ. κινητήρας,

έλεγχος-σύσφιξη όλων των εξωτερικών βιδών του κινητήρα, μην λοίπει και καμία.

_________________
Homo Kaminius la Grezius


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Προετοιμασία μοτό για αγώνα.
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Σάβ Απρ 29, 2017 14:24 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: Κυρ Ιαν 18, 2009 22:55
Δημοσ.: 414
Moto: KTM 620 Χουσκξσβάρνα 610
Ωραία λεπτομερής λίστα. :greetings-waveyellow:


Επίσης

Έλεγχος πλαστικών , σύσφιξη και αντικατάσταση όποιο σπασμένο την χρειάζεται.
Έλεγχος σέλας. Αντικατάσταση καλύμματος σε περίπτωση σκισίματος.
Έλεγχος αυτοκόλλητων . Αντικατάσταση φθαρμένων με νέα.

Μια όμορφη μοτό είναι πάντα "πιο γρήγορη" στα μάτια των θεατών. Άρα ακόμα πιο αποδοτική η διαφήμιση του χορηγού.

_________________
Εγώ κύριε δάσκαλε όταν μεγαλώσω θέλω να γίνω λαμόγιο


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Προετοιμασία μοτό για αγώνα.
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ Οκτ 09, 2017 17:22 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: Πέμ Φεβ 06, 2014 22:54
Δημοσ.: 2438
Και επειδή οι αγώνες και οι βόλτες φυσικά συνεχίζονται δυναμικά, κάνω ενα bump το θέμα ;)

_________________
Homo Kaminius la Grezius


Κορυφή
 Προφίλ  
 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση κατά  
Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 4 δημοσιεύσεις ] 

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες


Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 8 επισκέπτες


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

Μετάφραση Γιάννης Ορφανίδης και phpbb3.gr