ΕΠΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΦΑΓΟΥΡΑ
Ημερομηνία Παρ Νοέμ 17, 2017 23:18

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες




Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 6 δημοσιεύσεις ] 
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: Λάδια-Ξύδια κ.λ.π
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ Ιαν 27, 2014 21:00 
Χωρίς σύνδεση
DirtBike.gr official support group
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: Τετ Οκτ 29, 2008 19:24
Δημοσ.: 3891
Τοποθεσια: Θεσσαλονίκη
Moto: μας άφησε.....
Επειδή βλέπω ότι πολλοί ρωτάνε και ζητάνε απαντήσεις, είπα να γράψω το παρακάτω post με κύριο θέμα:
Χαρακτηριστικά Λιπαντικών-Λαδιών.

1.Τι θέλουμε να έχει το λάδι μας?

Λιπαντική Ικανότητα: Σ' αυτήν την ιδιότητα οφείλεται η μείωση των τριβών καθώς και των φθορών σε μία μηχανή. Με το σχηματισμό ενός φιλμ από λιπαντικό ανάμεσα στις κινούμενες μεταλλικές επιφάνειες, επιτυγχάνεται η μετατροπή της τριβής από «ξηρά» σε «υγρή». Οι λιπαινόμενες μεταλλικές επιφάνειες, ασκούν πίεση τείνοντας να απομακρύνουν το φιλμ του λιπαντικού, το οποίο για να αντισταθεί πρέπει να είναι σε θέση να «φέρει» φορτίο.

Ψυκτική Ικανότητα: Η θερμότητα που αναπτύσσεται από το έργο της μηχανής που καταναλώνεται σε ενέργεια τριβών πρέπει να απαχθεί από τα σημεία τριβής για να αποτραπεί η δημιουργία υψηλών θερμοκρασιών. Το ρόλο του ψυκτικού μέσου παίζει το λιπαντικό. Η ικανότητα του λιπαντικού να ψύχει τις τριβόμενες επιφάνειες, έχει άμεση σχέση με την ειδική του θερμότητα και τη θερμική του αγωγιμότητα.

Μη Διαβρωτικότητα: Το λιπαντικό δεν πρέπει να περιέχει, ούτε να δημιουργεί ουσίες που είναι δυνατό να προσβάλλουν (διαβρώσουν) τις τριβόμενες επιφάνειες, καθώς και το υπόλοιπο σύστημα λίπανσης.

Σταθερότητα: Το λιπαντικό δεν πρέπει κάτω από τις δυσμενείς συνθήκες λειτουργίας, να υφίσταται αλλοιώσεις τέτοιες, που να απαγορεύουν την παραπέρα χρήση του.

Ένα μέγεθος που χαρακτηρίζει τα λιπαντικά, είναι το ιξώδες. Χονδρικά θα μπορούσαμε να πούμε, ότι το ιξώδες φανερώνει πόσο παχύρρευστο είναι ένα λιπαντικό. Για μια συγκεκριμένη θερμοκρασία, όσο χαμηλότερο είναι το ιξώδες, τόσο πιο λεπτόρρευστο θα είναι το λιπαντικό. Το ιξώδες ενός λιπαντικού μεταβάλλεται αντιστρόφως ανάλογα σε σχέση με τη θερμοκρασία, πράγμα που σημαίνει, ότι στις υψηλές θερμοκρασίες το λάδι γίνεται πιο λεπτόρρευστο. Οι μεταβολές αυτές είναι ανεπιθύμητες. Στην πραγματικότητα οι απαιτήσεις μας είναι διαμετρικά αντίθετες, αφού για την καλή λίπανση και την εύκολη εκκίνηση ενός κρύου κινητήρα χρειάζεται χαμηλό ιξώδες.

Τι ακόμα μπορεί να έχει το λάδι μας???? (Πρόσθετα)

Βελτιωτής Δείκτου Ιξώδους.
Απορρυπαντικά πρόσθετα.
Διασκορπιστές.
Πρόσθετα κατά της φθοράς.
Αντιοξειδωτικά πρόσθετα.
Αντιδιαβρωτικά πρόσθετα.
Αντιαφρώδη πρόσθετα.
Πρόσθετα που αυξάνουν την αντοχή του φιλμ του λιπαντικού κάτω από μεγάλες θερμοκρασίες και πιέσεις.

Τι να σημαίνουν αυτά τα νουμεράκια????

20w-50
SAE 30
15W-40

Τα γνωστά αυτά νουμεράκια…..

Αυτά λοιπόν τα νουμεράκια δεν είναι τίποτα άλλο από μια κοινή παγκόσμια έκφραση των ιδιοτήτων του λαδιού. Και καλύτερα του ποιο «χρήσιμου» παράγοντα. Του ιξώδους.
Καταρχήν τα εύκολα…
Αυτό το αναθεματισμένο W ανάμεσα από τα νουμεράκια σημαίνει απλά ότι είναι κατάλληλο και για τον χειμώνα, δηλαδή ότι έχει δοκιμαστεί και σε ανάλογες θερμοκρασίες.

Τι ιξώδες να έχει άραγε το λάδι στους 0 F (αμερικανάκια ήταν δεν μπορούσαν τους κελσίου.... περίπου -17,78 κελσιου )
Και εκεί προέκυψε το πρώτο νουμεράκι μαζί με το W

Το δεύτερο είναι για τα δικά μας ζεστά κλίματα και συγκεκριμένα στους 210F, δηλαδή στους 100 βαθμούς Κελσίου περίπου, και αυτή η θερμοκρασία επιλέχθηκε γιατί είναι κοντά στις θερμοκρασίες λειτουργίας ενός κινητήρα.
Για να το καταλάβουμε καλύτερα:
Έχουμε το εξής λαδάκι

Συννημένο:
ScreenHunter_03 Jan. 27 00.12.gif
ScreenHunter_03 Jan. 27 00.12.gif [ 34.3 KiB | 4309 προβολές ]


Το οποίο στους 100 C έχει ιξώδες 13,8 cST
Και σύμφωνα με το πινακάκι μας

Συννημένο:
ScreenHunter_01 Jan. 27 00.11.gif
ScreenHunter_01 Jan. 27 00.11.gif [ 17.1 KiB | 4310 προβολές ]


Το δεύτερο νούμερο πρέπει να είναι 40…
Ο δείκτης SAE που χρησιμοποιείται γενικότερα, ουσιαστικά εμπεριέχει ένα εύρος ιξώδους.
π.χ. ένα λάδι με SAE 40, μας λέει ότι το κινηματικό ιξώδες είναι από 12,5 μέχρι 16,2999999999999999 cSt στους 100o κελσίου.

έπειτα έχουμε το Viscosity index ή VI ( δείκτης ιξώδους) δηλαδή πόσο μεταβάλλεται το ιξώδες σε σχέση με την θερμοκρασία. όσο πιο μεγάλο τόσο πιο καλό.
Όσο ανεβαίνει η θερμοκρασία το ιξώδες πέφτει (γίνεται πιο "λεπτό"). άρα αυτός ο δείκτης σου λέει ότι το λάδι σου ακόμα και αν ζεσταθεί δεν θα χάσει τις ιδιότητες του σε σχέση με ένα άλλο λάδι με μικρότερο VI

Ποιο κάτω βλέπουμε ένα αριθμό που λέει Pour point… τι είναι αυτό???
Μα η θερμοκρασία που θα παγώσει το λάδι.

Και για να μην παγώνει με το παραμικρό μπαίνουν και τα πάντα χρήσιμα πρόσθετα.

Το από κάτω είναι η θερμοκρασία εξάτμισης Flash point. Από εκεί και πάνω εξατμίζεται το λάδι και ίσως προκαλέσει εκρηκτικό μείγμα (υ.γ χρειαζόμαστε και σπίθα, δεν μιλάμε για αυτοανάφλεξη)

έπειτα έχουμε το:

high temperature high shear viscosity ή αλλιώς (HTHS) και είναι ένας δείκτης για το πως "ρέει" το λάδι, ανάμεσα σε κινούμενα μέρη ενός κινητήρα, τα οποία πρέπει να έχουν τέλεια επαφή μεταξύ τους, σε κινητήρα που λειτουργεί και έχει ζεσταθεί κανονικά.
Όσο χαμηλότερο το HTHS τόσο καλύτερη η οικονομία καυσίμου, άλλα όσο μεγαλύτερο τόσο καλύτερη προστασία του κινητήρα κατά της φθοράς. Ουσιαστικά, έτσι όπως εγώ το καταλαβαίνω, έχει να κάνει με το πόσο λεπτό ή παχύ θα είναι το στρώμα του ελαίου στα κινούμενα μέρη, ώστε να προσφέρει την κατάλληλη προστασία.
Βιβλιογραφικά ένα λάδι με HTHS μικρότερο από 2,6 cP, (άλλες πηγές αναφέρουν σαν όριο το 3,5) σημαίνει οικονομία καυσίμου, άλλα ενδεχομένως γρήγορη φθορά. Αντίθετα αν το HTHS είναι μεγαλύτερο από 2,6 (ή 3,5), έχουμε λιγότερη οικονομία άλλα μεγαλύτερη προστασία.

Θεωρώ ότι αυτά είναι τα κύρια σημεία σε ένα λιπαντικό.
Να σημειώσω ότι απλά έκανα μια έρευνα στο διαδίκτυο και σε κάποια βιβλία για να δώσω αυτές τις απαντήσεις.
Κάθε προσθήκη, παρατήρηση-σημείωση, πρόταση είναι σαφώς καλοδεχούμενη.

:greetings-waveyellow: :greetings-waveyellow: :greetings-waveyellow:

_________________
Just remember I'll always be there ;)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Λάδια-Ξύδια κ.λ.π
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ Αύγ 24, 2017 14:09 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: Πέμ Φεβ 06, 2014 22:54
Δημοσ.: 2355
Να συμπληρώσω πληροφορίες απο εναν που κάνει δικές του δοκιμές σε διάφορα λάδια και πρόσθετα αντιτριβικά, αρκετά μπορούμε να τα βρούμε και στην Ελληνική αγορά!

ΠΡΟΣΟΧΗ αφορά λιπαντικά για κινητήρες αυτοκινήτων ΜΟΝΟ.

Το κανάλι στο youtube του, εκεί θα δείτε τον τρόπο που τα δοκιμάζει.
https://www.youtube.com/channel/UCLQb2U ... Tzaz4Ua1IA

Οι πίνακες με τα αποτελέσματα του
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... 8569#gid=0
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... 8569#gid=0

_________________
Homo Kaminius la Grezius


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Λάδια-Ξύδια κ.λ.π
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ Αύγ 25, 2017 14:59 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: Δευτ Δεκ 19, 2016 19:01
Δημοσ.: 56
Moto: crf 450
υπαρχει και ενας που τα δοκιμαζει real... ;) :scared-eek:
https://www.youtube.com/watch?v=iyK7ddLW6zI
:character-spamguy:


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Λάδια-Ξύδια κ.λ.π
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ Αύγ 25, 2017 17:17 
Σε σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: Δευτ Μαρ 03, 2014 20:32
Δημοσ.: 462
Τοποθεσια: Ιστιαία Ευβοίας
Moto: YZ250 LC
Petros_ έγραψε:
υπαρχει και ενας που τα δοκιμαζει real... ;) :scared-eek:
https://www.youtube.com/watch?v=iyK7ddLW6zI
:character-spamguy:

χαχαχαχαχαχαχαχα :-D :-D :-D :-D :-D :-D :handgestures-thumbup: :obscene-drinkingcheers:


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Λάδια-Ξύδια κ.λ.π
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ Αύγ 25, 2017 18:23 
Χωρίς σύνδεση
Administrator
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: Τετ Οκτ 29, 2008 14:24
Δημοσ.: 17091
Τοποθεσια: Ν.Smirni
Moto: BETA 250 RR
Petros_ έγραψε:
υπαρχει και ενας που τα δοκιμαζει real... ;) :scared-eek:
https://www.youtube.com/watch?v=iyK7ddLW6zI
:character-spamguy:


:scared-eek:
:lol:

_________________
Εικόνα


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Λάδια-Ξύδια κ.λ.π
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ Σεπ 14, 2017 10:33 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: Πέμ Φεβ 06, 2014 22:54
Δημοσ.: 2355
Ψάχνοντας βαλβολίνες για ενα αυτοκίνητο βρήκα και αυτό...

http://cyclon-lpc.com/triboact/pws-para ... lipantika/

Κάτω-κάτω έχει τα προτερήματα των συνθετικών λιπαντικών.

_________________
Homo Kaminius la Grezius


Κορυφή
 Προφίλ  
 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση κατά  
Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 6 δημοσιεύσεις ] 

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες


Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 5 επισκέπτες


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

Μετάφραση Γιάννης Ορφανίδης και phpbb3.gr