Ημερομηνία Κυρ Μάιος 27, 2018 21:31

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες




Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 9 δημοσιεύσεις ] 
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: Λειτουργία πιρουνιού close cartidge.
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ Ιαν 11, 2018 15:01 
Χωρίς σύνδεση
Number #1
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: Κυρ Φεβ 15, 2015 19:12
Δημοσ.: 2350
Moto: ΒΕΤΑ 300
Χαζεύοντας στο διαδίκτυο ανακάλυψα τα παρακάτω βίντεο από τα Dal Soggio.

Στο πρώτο βίντεο, βλέπουμε το Dal Soggio με διαφανές cartridge στο dyno Shock να εστιάζει στην λειτουργία του Bladder. Στο βίντεο είναι εμφανές η συμπεριφορά του Bladder υπό συμπίεση.Η συμπίεση του δεν είναι ομοιόμορφη αλλά στην πραγματικότητα υπάρχουν 4 ξεχωριστές κοιλότητες που ευθυγραμμίζονται με τις θυρίδες του Basevalve εμβόλου. Το λάδι διέρχεται από τις θυρίδες του Basevalve και κατευθύνεται προς το τοίχωμα του cartridge μέσω των sims, εκεί εκτρέπεται και δημιουργεί δίνη ώστε στην συνέχεια να δημιουργήσει αρκετή πίεση στο Bladder!


Το επόμενο εστιάζει στο Basevalve. Είναι εμφανέστατη η κίνηση της βαλβίδας check valve/shim (αντεπιστροφής), ώστε να μεταβαίνει το λάδι στον "working chamber" του cartridge στη διαδρομή του rebound, η εστίαση και ο σχεδιασμός του basevalve βεβαιώνετε μέσω της κινητικής ότι το λάδι επιστρέφει στο θάλαμο του φυσιγγίου που κινείται το midvalve έτσι ώστε το midvalve να έχει πάντα επαρκές λάδι.


Το επόμενο βίντεο αφορά το midvalve. Το γεγονός ότι η συγκεκριμένη διάταξη συμπίεσης midvalve χρησιμοποιεί ένα ελατήριο για να σπρώξει πίσω προς το έμβολο midvalve το καθιστά αρκετά εύκολο και ειδικότερα στο να βλέπεις τα στελέχη που πιέζονται μακριά από το έμβολο ώστε να ανοίξει η θύρα και να επιτρέψει το λάδι το οποίο ρέει μέσα από αυτό! Το midvalve ωθείται μέσω του cartridge από στατικό και επιταχύνεται μέχρι 1m / s, παρατηρούμε ότι σχετικά μεγάλη ποσότητα λαδιού διέρχεται μέσω των compression ports του midvalve, εξίσου και η εκπληκτική διαφοροποίηση! ότι παρατηρείτε μια πολύ μεγαλύτερη εκτροπή των sims σε σχέση με το basevalve. Είναι πάρα πολύ ενδιαφέρον που βλέπουμε το λάδι να διαπερνά πίσω από το εμβόλο και το cartridge σε rebound (δεξιά από τα λευκά Pistons θα δείτε να αλλάζει χρώμα στο rebound).


Το τελευταίο βίντεο μας δείχνει σε λίγο καλύτερη ποιότητα την λειτουργία του midvalve rebound, προσέξτε μια μικρή παραμόρφωση/απόκλιση του rebound stroke.


Αυτά τα ολίγα από εμένα, σειρά έχουν οι ειδικοί

_________________
We value intellectual modesty and detest false pride and arrogance


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Λειτουργία πιρουνιού close cartidge.
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ Ιαν 11, 2018 20:52 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφη: Δευτ Ιουν 12, 2017 10:00
Δημοσ.: 357
Moto: KTM EXC 300
Φίλε είσαι ωραιος ευχαριστουμε.
Με αυτα τα βιντεο που ανέβασες και την επεξηγηση, ετσι μπορει καποιος να δει που χρησιμευει και το valving, για όσους αυτο αφορα και μπορουν να αισθανθουν και την παραμικρη αλλαγη των sims.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Λειτουργία πιρουνιού close cartidge.
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ Ιαν 12, 2018 00:51 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφη: Κυρ Φεβ 28, 2016 17:22
Δημοσ.: 111
Moto: KTM EXC-F 250
:scared-eek:

Αντρέα εσύ?????

έχεις αρχίσει να με τρομάζεις.....!!!!!
σε λίγο θα σε δω και με κλειδιά στα χέρια...!!!! :lol: :lol: :lol:


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Λειτουργία πιρουνιού close cartidge.
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ Ιαν 12, 2018 07:57 
Χωρίς σύνδεση
Administrator
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: Τετ Οκτ 29, 2008 14:24
Δημοσ.: 18097
Τοποθεσια: Ν.Smirni
Moto: BETA 250 RR
Nsv έγραψε:
:scared-eek:

Αντρέα εσύ?????

έχεις αρχίσει να με τρομάζεις.....!!!!!
σε λίγο θα σε δω και με κλειδιά στα χέρια...!!!! :lol: :lol: :lol:


Σε βλέπω μόνιμα επίδαυρο να στρίβεις με αυτά που θα δείς.

Άντε πότε?

_________________
Εικόνα


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Λειτουργία πιρουνιού close cartidge.
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ Ιαν 12, 2018 08:22 
Χωρίς σύνδεση
Number #1
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: Κυρ Φεβ 15, 2015 19:12
Δημοσ.: 2350
Moto: ΒΕΤΑ 300
Nsv έγραψε:
:scared-eek:

Αντρέα εσύ?????

έχεις αρχίσει να με τρομάζεις.....!!!!!
σε λίγο θα σε δω και με κλειδιά στα χέρια...!!!! :lol: :lol: :lol:


Αυτό για την Επίδαυρο δεν ισχύει, προς Δοκοκό σε βλέπω. Θα εκπλαγείς, με το τι κάνω....
Ο Νίκος θα έρθει Ελλάδα τέλος του μήνα

_________________
We value intellectual modesty and detest false pride and arrogance


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Λειτουργία πιρουνιού close cartidge.
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ Ιαν 12, 2018 13:32 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφη: Δευτ Ιουν 12, 2017 10:00
Δημοσ.: 357
Moto: KTM EXC 300
η διαφορα λαδιου, από ένα λάδι σε άλλο πόσο επηρεαζει την λειτουργια του μπροστινου?
πως καταλαβαινουμε οτι θελει αντικατασταση του λαδιου που ειναι στο πιρουνι?


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Λειτουργία πιρουνιού close cartidge.
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ Ιαν 12, 2018 14:27 
Χωρίς σύνδεση
Administrator
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: Τετ Οκτ 29, 2008 14:24
Δημοσ.: 18097
Τοποθεσια: Ν.Smirni
Moto: BETA 250 RR
Periklis_exc έγραψε:
η διαφορα λαδιου, από ένα λάδι σε άλλο πόσο επηρεαζει την λειτουργια του μπροστινου?
πως καταλαβαινουμε οτι θελει αντικατασταση του λαδιου που ειναι στο πιρουνι?



Έπεσες στον άνθρωπο που έχει πειραματιστεί με τα ιξώδη.

Λοιπόν έστειλα για μέτρημα στο πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης το λάδι που περιέχουν τα marzocchi μου, αφού η marzocchi προτείνει το λάδι της και δεν αναγράφει πουθενά τα χαρακτηριστικά του,
το αποτέλεσμα ήταν αυτό που είχαν υποψιαστεί σε διάφορα φόρουμ δηλαδή 26 Cst,
κάνω πάντα μίξη λαδιού sae 5 και sae 10 για να φτάσω το ζητούμενο ιξώδες χρησιμοποιώντας τον τύπο από εδώ,
viewtopic.php?f=55&t=18582

Κάποια φορά από λάθος έφτιαξα ιξώδες 24 cst αντί για το ζητούμενο 26 και μου άρεσε το πιρούνι καλύτερα.

Την τελευταία φορά δεν είχα λάδια να αναμίξω και έβαλα nils 7,5 με 22 cst,
το πιρούνι δεν μου άρεσε καθόλου, είχα ξεφύγει πάνω από 10% από το στάνταρ ιξώδες.

Τελικά έχω καταλήξη ότι για εμένα τα 24 cst με αλλαγή κάθε 25 ώρες και χρήση του "φθηνού" maintenance μείγματος λαδιού
silcolene rsf 5, με 22,3 cst σε ποσοστό 84%
και silcolene rsf 10, με 34,9 cst σε ποσοστό 16%
που μου δίνουν 24 cst ιξώδες βάση του τύπου,
http://widman.biz/English/Calculators/Mixtures.html

μου φτιάχνουν το ιδανικό πιρούνι.
Εικόνα
Εικόνα

_________________
Εικόνα


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Λειτουργία πιρουνιού close cartidge.
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ Ιαν 12, 2018 15:56 
Σε σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: Πέμ Φεβ 06, 2014 22:54
Δημοσ.: 2828
Periklis_exc έγραψε:
η διαφορα λαδιου, από ένα λάδι σε άλλο πόσο επηρεαζει την λειτουργια του μπροστινου?

Είναι αρκετοι οι παράγοντες όπως, το βασικό που είναι το ιξώδες και δεύτερον οι λιπαντικές ικανότητες - ενα ανώτερο ποιοτικά λάδι που δεν αφρίζει εύκολα και έχει καλύτερες λιπαντικές ιδιότητες προσφέρει σταθερή λειτουργία στο υδραυλικό κύκλωμα της ανάρτησης και για περισσότερο διάστημα όπως επίσης προστατεύει τα κινούμενα μέρη απο μελλοντικές φθορές.
Ενα λάδι με μεγαλύτερο ιξώδες κάνει το πιρούνι να δουλεύει πιο σφιχτά σε όλη την διαδρομή του ενώ με χαμηλότερο ιξώδες το κάνει να δουλεύει πιο μαλακό και πιο αντιδρά πιο άμεσα στις εναλλαγές. Βέβαια αυτό έχει να κάνει και με τις ρυθμίσεις στα clicks, το valving και τον σχεδιασμό-λειτουργία της κάθε ανάρτησης.


Periklis_exc έγραψε:
πως καταλαβαινουμε οτι θελει αντικατασταση του λαδιου που ειναι στο πιρουνι?

Συνήθως με τις ώρες αλλά και ανάλογα την χρήση που κάνει ο καθένας (ΜΧ-Εντουρο), γενικά με ενα χρησιμοποιημένο λάδι που χρήζει αντικατάστασης παρατηρείται "σφιχτό" στην λειτουργία της ανάρτησης, αλλά δεν είναι πάντα απαραίτητο, για αυτό καλύτερα με τις ώρες ώστε να έχουμε ενα πρόγραμμα.

_________________
Homo Kaminius la Grezius


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Λειτουργία πιρουνιού close cartidge.
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τετ Φεβ 07, 2018 18:09 
Χωρίς σύνδεση
Number #1
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: Κυρ Φεβ 15, 2015 19:12
Δημοσ.: 2350
Moto: ΒΕΤΑ 300
Ας προχωρήσουμε ακόμα ένα βήμα. Την προηγούμενη εβδομάδα ολοκλήρωσα αλλαγή στις τσιμούχες του μπροστινού μου, σας παραθέτω τα βήματα που ακολούθησα. Όποιος έχει να προσθέσει κάτι..... feel free.

Βήματα:
1 Rebound adjuster sto 0
2 Ξεβίδωμα με το ειδικό εργαλείο ή το αντίστοιχο κλειδί την άνω τάπα.
3 Άδειασμα τα λάδια
4 Βίδωμα την άνω τάπα.
5 Αντιστρέφουμε το καλάμι να ακουμπάει σε πανί((α) πολύ μαλακό αντικείμενο)) και ξεβίδωμα την κάτω τάπα. (rebound στο DS)
6 Αν και έχουν αδειάσει τα λάδια στο προηγούμενο βήμα (4) ίσως βγάλει ελάχιστα.
7 Αντιστρέφω πάλι το καλάμι, συμπιέζω και βάζω το ειδικό εργαλείο (Rod) ώστε κρατήσει την άκρη του φυσίγγιου έξω
8 Προσεκτικό ξεβίδωμα του Rebound adjuster
9 Αφαιρούμε την εσωτερική βέργα του adjuster από το φυσσίγι
10 Ξεβίδωμα το άνω μέρος
11 Αφαιρούμε πολύ προσεκτικά το φυσίγγιο από την μπουκάλα, προσοχή στο ελατήριο και εάν υπάρχουν τυχών προφορτησεις . Εγώ τα άφησα να στραγγίξουν από τα λάδια.
12 Αφαιρούμε την τσιμούχα προστασίας σκόνης και την μεταφέρουμε στο κάτω μέρος.
13 Αφαιρούμε την μεταλλική εσωτερική ασφάλεια της τσιμούχας. Με ένα μικρό κατσαβίδι ίσα που αγγίζουμε την μια άκρη και την εξάγουμε από την θέση της.
14 Ζεσταίνουμε περιμετρικά το σημείο και ασκούμε αντίθετη πίεση στο άνω και κάτω μέρος του πιρουνιού για να αποσυνδεθούν
15 Ανοίγουμε με το το νύχι την ασφάλεια Inner bushing και την αφαιρούμε.
16 Αφαιρούμε με την σειρά 1. outer bushing 2. Spacer 3. Τσιμούχα 4. Ασφάλεια (Circlip) 5. Dust scraper. Καθαρίζουμε τα αντικείμενα και τα τοποθετούμε όπως τα βγάλαμε αλλά με την ίδια φορά!
17 Καθαρίζουμε τους σωλήνες (Sleeve & Stem) εντός και εκτός όχι με οποιοδήποτε χαρτί, με χαρτί κουζίνας η lind free πανι. Μεγάλη προσοχή και καθαριότητα στην εγκοπή που μπαίνει η ασφάλεια.
18 Πλένουμε το φυσιγγι και το ελατήριο με ειδικό σπρέι. Μόλις ολοκληρωθεί η καθαριότητα αρχίζουμε το δέσιμο
19 Λιπαίνουμε ελαφρά τα αντικείμενα του βήματος 16 . Βάζουμε στον σωλήνα για προστασία ή μονωτική ή σακούλα και τα εισάγουμε με πάρα πολύ προσοχή και χωρίς πίεση
20 Εισάγουμε την ασφάλεια Inner bushing.
21 Με προσοχή παντρέουμε τους δύο σωλήνες και μεταφέρουμε στην θέση τους 1. outer bushing 2. Spacer 3. Τσιμούχα την 4. Ασφάλεια (Circlip) και το 5. Dust scraper. στην αντίθετη πλευρά. Βεβαιωνόμαστε οτι το outer busing και η ροδέλα είναι οκ διότι με το χτύπημα της τσιμουχας τοποθετούνται παράλληλα.
22 Παίρνουμε τον εκάστοτε Driver, τον τοποθετούμε στο καλάμι και αρχίζουμε με απαλά χτυπήματα και στην συνέχεια δυνατότερα, ώστε να μπει η τσιμούχα στην θέση της. Α. Θα ακουστεί διαφορετικός ήχος και Β. Ο οδηγος της μεταλλικής ασφαλειας στην μπουκαλα θα είναι εμφανές
23 Εισάγουμε την Ασφάλεια (Circlip) και το Dust scraper. Ανεβοκατεβάσουμε μερικές φορές τον σωλήνα. Σε αυτό το βήμα είναι εμφανές οι στατικές τριβές (Τοποθετούμε κάθετα τον σωλήνα, στην συνέχεια αφήνουμε ελεύθερο το άνω μέρος και παρατηρούμε πως κατεβαίνει το άνω μέρος.)
24 Εισάγουμε πολύ προσεκτικά το φυσίγγι με το ελατήριο.
25 Βίδωμα την άνω τάπα.
26 Αντιστρέφουμε το καλάμι, συμπιέζουμε και εισάγουμε το ειδικό εργαλείο (Rod)
27 Βιδώνουμε το rebound adjuster Α. στο φυσίγγι και Β. στην μπότα (fork foot) πάντα με τις ανάλογες ροπές
28 Ξεβιδώνουμε την άνω τάπα και εισάγουμε τα λάδια σύμφωνα με τις προδιαγραφές και την ποσότητα που αναφέρει το κάθε manual.
29 Ανεβοκατεβάζουμε το άνω καλάμι μερικές φορές
30 Βιδώνουμε με προσοχή την άνω τάπα όσο πρέπει και συμπιέζουμε μερικές φορές το καλάμι.
31 Αν και δεν είναι απαραίτητο εγώ έκανα "εξαέρωση" με το βιδάκι στην άνω τάπα, θεωρητικά είναι εξισορρόπηση πιέσεων.
32 ΣΩΣΤΉ τοποθέτηση στην μοτο, ροπές στο triple clamp και ευθυγράμμιση τροχού (πολύ βασικό!)

_________________
We value intellectual modesty and detest false pride and arrogance


Κορυφή
 Προφίλ  
 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση κατά  
Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 9 δημοσιεύσεις ] 

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες


Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  
Powered by phpBB

Μετάφραση Γιάννης Ορφανίδης και phpbb3.gr