Ημερομηνία Δευτ Ιουν 25, 2018 14:10

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες




Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 8 δημοσιεύσεις ] 
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: Επισκευή brake tip
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί Ιαν 02, 2018 11:18 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: Πέμ Φεβ 06, 2014 22:54
Δημοσ.: 2889
Δεν είναι κάτι ιδιαίτερο, αλλά ενα πρωτοχρονιάτικο αρθράκι έτσι για το καλό!

Καιρό τώρα υπήρχε τζόγος στο brake pedal tip οπότε ήρθε η ώρα να ασχοληθώ και με αυτό ώστε να γίνει σαν καινούριο ώστε να έχω πιο ακριβή αίσθηση στο πίσω φρένο. Θα μεταφέρω μερικές ιδέες, τεχνικές και απόψεις επι του θέματος για να υπάρχει μια ολοκληρωμένη εικόνα σε όποιον θέλει να ασχοληθεί.

Σε αρκετές μοτό αυτό είναι βιδωτό οπότε δεν υπάρχει θέμα, στην δική μου και σε αρκετές άλλες παλιές μοτό αρκετοί κατασκευαστές χρησιμοποιούσαν πριτσίνια για να τα σταθεροποιήσουν στο πεντάλ. Με την χρήση όμως χαλάρωνε το πριτσίνι και αποκτούσε τζόγο με αποτέλεσμα να παίζει το tip. Είχα δοκιμάσει να το χτυπήσω με σφυρί και όντος σταθεροποιήθηκε αλλά μετά απο μια καλή βόλτα ξαναχαλάρωσε με τα ίδια αποτελέσματα. Εδώ θα το επισκευάσουμε βγάζοντας τα εργοστασιακά πριτσίνια, θα ανοιχτούν νέα σπειρώματα και θα περαστούν βίδες.

Θα χρειαστούμε βασικά εργαλεία τρυπάνι-δράπανο-κολαούζα-λίμες-καθαριστικό σπρει-locktite και όρεξη.

Ξεκινάμε με τον ασθενή στο χειρουργικό κρεβάτι... μέγγενη.


Συνημμένα:
Resize of 20180101_171605_resized.jpg
Resize of 20180101_171605_resized.jpg [ 47.32 KiB | 1006 προβολές ]
Resize of 20180101_171955_resized.jpg
Resize of 20180101_171955_resized.jpg [ 98.91 KiB | 1003 προβολές ]

_________________
Homo Kaminius la Grezius
Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Επισκευή brake tip
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί Ιαν 02, 2018 11:39 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: Πέμ Φεβ 06, 2014 22:54
Δημοσ.: 2889
Με την λίμα ίσιωσα τα κεφάλια απο τα πριτσίνια και έκανα οδηγο στο κέντρο για το τρυπάνι.
Έπειτα με μεγάλο τρυπάνι αφαίρεσα τα κεφάλια και με μικρότερο τρυπάνι τρύπησα τα πριτσίνια για να βγούν.

Προσοχή, εδώ δεν τρυπάμε σε πολύ βάθος με το μεγάλο τρυπάνι για να μην καταστρέψουμε-ανοίξουμε τις τρύπες του brake tip, ίσα-ίσα για να αφαιρέσουμε τα κεφάλια για να βγεί το tip.


Συνημμένα:
Resize of 20180101_172125_resized.jpg
Resize of 20180101_172125_resized.jpg [ 91.05 KiB | 984 προβολές ]
Resize of 20180101_172822_resized.jpg
Resize of 20180101_172822_resized.jpg [ 82.86 KiB | 981 προβολές ]

_________________
Homo Kaminius la Grezius
Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Επισκευή brake tip
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί Ιαν 02, 2018 11:48 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: Πέμ Φεβ 06, 2014 22:54
Δημοσ.: 2889
Εδώ να προσθέσω και μια άλλη καλύτερη μέθοδο, επειδή δεν έχω μεγάλη μέγγενη όμως δεν μπορούσα να το κάνω.

Με αυτή την μέθοδο δεν καταστρέφεται-αλλοιώνεται (εδώ την πάτησα, δεν το σκέφτηκα απο πρίν... :angry-banghead: ) η άρχική τρύπα η οποία θα φανεί χρήσιμη όπως θα δούμε μετά για το άνοιγμα των σπειρωμάτων.

Αφαιρούμε με την λίμα το κεφάλι του πριτσινιού απο την κάτω μεριά του, έπειτα τρυπάμε το πριτσίνι προσεκτικά απο το κέντρο οριακά ώστε να μείνει ελάχιστο. Π.Χ. εαν είναι 4mm τότε τρυπάμε μέχρι 3,5mm ώστε να αδυνατίσει αρκετά και επίσης ΠΟΛΥ βασικό ΔΕΝ τρυπάμε τελείως το πριτσίνι. Τρυπάμε μέχρι 3/4 του βάθους ώστε να το χτυπήσουμε για να βγεί απο την άλλη μεριά. Εαν είναι πισματάρικο ζεστάνετε το πεντάλ και ξαναδοκιμάστε, εαν δεν υπάρχει άλλη επιλογή τρυπίστε το τελείως.


Συνημμένα:
Resize of 20180101_174755_resized.jpg
Resize of 20180101_174755_resized.jpg [ 79.34 KiB | 954 προβολές ]
Resize of 20180101_175150_resized.jpg
Resize of 20180101_175150_resized.jpg [ 70.54 KiB | 954 προβολές ]
Resize of 20180101_191017_resized.jpg
Resize of 20180101_191017_resized.jpg [ 67.93 KiB | 953 προβολές ]

_________________
Homo Kaminius la Grezius
Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Επισκευή brake tip
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί Ιαν 02, 2018 12:02 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: Πέμ Φεβ 06, 2014 22:54
Δημοσ.: 2889
Έπειτα φτιάχνουμε με το M5 κολαούζο τα νέα σπειρώματα, λίγο λαδάκι στο κολαούζο και σιγά-σιγά με την τεχνική βίδωμα-ξεβίδωμα τα φτιάχνουμε.

Σε αυτό το σημείο να προσθέσω οτι επειδή είχα την εντύπωση οτι οι τρύπες εσωτερικά ήταν πιο μικρές απο 4mm, που τόσο πρέπει να είναι για να ανοιχτούν τα νέα σπειρώματα M5 (συγκεκριμένα 4,2mm), εδώ έκανα το λάθος και δεν αφαίρεσα τα πριτσίνια με την προηγούμενη μέθοδο που σας περιέγραψα οπότε οι τρύπες δεν βγήκαν σωστές (οβάλ) άρα και τα σπειρώματα δεν είναι ολόκληρα και ομοιόμορφα. Παρόλα αυτά, αφού έφτιαξα τα σπειρώματα αν και δεν ήταν σωστά κατασκευασμένα, δοκίμασα με μια βίδα την έσφιξα-ξέσφιξα αρκετές φορές και δεν υπάρχει θέμα ούτε υπερβολικό τζόγο έχουν, οπότε τα άφησα ως έχουν γνωρίζοντας την περίπτωση.

Πρέπει να αναφέρω οτι ο ΣΩΣΤΟΣ τρόπος για όσους δεν τα καταφέρουν και οι αρχικές τρύπες δεν είναι σωστές (οβαλ) απο την αφαίρεση των πριτσινιών, τότε η ΣΩΣΤΗ λύση είναι η χρήση v-coil, είναι μονόδρομος όπως επίσης θα είναι και πιο ενισχυμένη λύση.


Συνημμένα:
Resize of 20180101_182617_resized.jpg
Resize of 20180101_182617_resized.jpg [ 81.48 KiB | 932 προβολές ]
Resize of 20180101_185208_resized.jpg
Resize of 20180101_185208_resized.jpg [ 69.6 KiB | 931 προβολές ]
Resize of 20180101_185233_resized.jpg
Resize of 20180101_185233_resized.jpg [ 56.4 KiB | 931 προβολές ]

_________________
Homo Kaminius la Grezius


Τελευταία επεξεργασία απο Byron την Τρί Ιαν 02, 2018 12:57, επεξεργάστηκε 1 φορές συνολικά.
Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Επισκευή brake tip
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί Ιαν 02, 2018 12:26 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: Πέμ Φεβ 06, 2014 22:54
Δημοσ.: 2889
Αφού έχουμε αφαιρέσει το tip, ανοίγουμε τις τρύπες του στα 5mm ώστε να περνάσουν οι νέες βίδες.

Καθαρίζουμε τις επιφάνειες με λίγο scotch brite και περνάμε τις καινούριες βίδες, βεβαιωθείτε οτι οι βίδες που θα χρησιμοποιήσετε περνάνε σε όλο το βάθος του σπειρώματος, στο δικό μου ήταν 13mm οπότε χρησιμοποίησα 12mm άλλεν εμπορίου βίδες 8.8 γαλβανιζέ.

Έτοιμο το tip, πλέον είναι σταθερό και θα αντέξει για τα επόμενα χρόνια. Με αυτό τον τρόπο μπορείτε όσοι θέλετε να το αντικαταστήσετε με άλλο aftermarket αλουμινίου που κυκλοφορούν παντού στο εμπόριο, υπάρχουν πιο φαρδιά και άλλα με διάφορες ρυθμίσεις θέσεων για όλους τους αναβάτες.

Τελικό στάδιο είναι η "ανακατασκευή" των νυχιών του tip που είναι σε άθλια κατάσταση απο την χρήση για να προσφέρει σωστό grip στην μπότα. Λίμα, φαντασία, υπομονή και ιδρώτας πάνω απο την μέγγενη.

tip, Ενα βασικό που πρέπει να κάνετε ΟΛΟΙ είναι το λιμάρισμα τυχών νυχιών που εξέχουν εσωτερικά του tip, σε περίπτωση πεσίματος το νύχι μπορεί να τρυπίσει-σπάσει το καπάκι του συμπλέκτη. Όχι οτι δεν μπορεί να γίνει έτσι και αλλιώς σε περίπτωση γερού πεσίματος, αλλά έτσι τουλάχιστον ανάλογα με το πέσιμο ίσως και να γλυτώσουμε το τρύπημα. Επίσης θα μπορούσατε να προσθέσετε-κολλήσετε ενα κομμάτι απο χοντρή σαμπρέλα σαν έξτρα προστασία εσωτερικά ή βέβαια το ιδανικό είναι να βάλετε προστατευτικό στο καπάκι του συμπλέκτη.


Συνημμένα:
Resize of 20180101_184430_resized.jpg
Resize of 20180101_184430_resized.jpg [ 48.84 KiB | 891 προβολές ]
Resize of 20180102_084437.jpg
Resize of 20180102_084437.jpg [ 66.23 KiB | 888 προβολές ]
Resize of 20180102_084609.jpg
Resize of 20180102_084609.jpg [ 66.23 KiB | 888 προβολές ]

_________________
Homo Kaminius la Grezius
Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Επισκευή brake tip
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί Ιαν 02, 2018 12:40 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: Πέμ Φεβ 06, 2014 22:54
Δημοσ.: 2889
Και μια γρήγορη σύγκριση μεταξύ του εργοστασιακού και ενός ΒΟΑΝΟ (ΒΕΤΑ) tip, το συγκεκριμένο στην φωτό είναι μεταχειρισμένο. Όσοι θέλουν να βάλουν μπαίνει είτε απο ΚΤΜ ή ΒΕΤΑ, αρκεί να είναι παρόμοιο το πεντάλ και πολύ πιθανόν να χρειάζεται τριμάρισμα λίγο η μία τρύπα του tip για να περάσει η βίδα στην πρώτη φωτό φαίνεται η διαφορά είναι 1-2mm.

Καλο το BOANO απο σφυρίλατο αλουμίνιο, διακριτικό και λειτουργικό, μπορείτε να το βρείτε στην BETA The Fuoristrata. Και για τους καμένους του είδους, η σύγκριση βάρους μεταξύ του ατσάλινου μαμα και του BOANO είναι 17gr vs 9gr.

Όσοι θέλουν πολύ ευχαρίστως να μοιραστούν τις δικές τους εμπειρίες-αλλαγές σε brake pedal tips.

:greetings-waveyellow:


Συνημμένα:
Resize of 20180101_190113_resized.jpg
Resize of 20180101_190113_resized.jpg [ 71.67 KiB | 869 προβολές ]
Resize of 20180101_190650_resized.jpg
Resize of 20180101_190650_resized.jpg [ 98.01 KiB | 868 προβολές ]

_________________
Homo Kaminius la Grezius
Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Επισκευή brake tip
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τετ Ιαν 03, 2018 11:17 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: Πέμ Φεβ 06, 2014 22:54
Δημοσ.: 2889
Ξέχασα να αναφέρω οτι βάζουμε και λίγη μπλέ locktite στις βίδες για ευνόητους λόγους.

Και μερικές ακόμα λεπτομέρειες...

Έκανα ενα ρετουσάρισμα τα "νύχια" του tip με λίμα για να γίνουν πιο μυτερά, μεγάλη η διαφορά στο grip σε σχέση με πρίν.

Και τέλος όπως προανέφερα για έξτρα προστασία, έτριψα-καθάρισα με χοντρό γυαλόχαρτο την πίσω πλευρά του πεντάλ κάτω απο το tip για να αγριέψει η επιφάνεια. Έκοψα ένα κομμάτι απο μια παλιά σαμπρέλα heavy duty 4mm (αξία ανεκτίμητη...) στο αντίστοιχο φάρδος και ύψος ώστε να καλύπτει όλο το πίσω μέρος του tip, την καθάρισα με καθαρή βενζίνη και το κόλλησα με βενζινόκολλα. Αφού στέγνωσε η κόλλα το τύλιξα τρείς φορές και με safety wire για έξτρα συγκράτηση και ασφάλεια να μην φύγει.

Ο χρόνος θα δείξει πόσο θα κρατήσει.

tip Όσοι βγάζετε τα πεντάλ μια στο τόσο για την συντήρηση του φροντίστε να καθαρίζετε καλά το δίχαλο της τρόμπας, τον πύρο, την βίδα του πεντάλ, τα κουζινέτα-σώμα, τις τσιμούχες (όσα έχουν, γιατι άλλα έχουν ρουλεμάν) του πεντάλ και να βάζετε λίγο γρασσάκι για την μακροζωία και σωστή λειτουργία.


Συνημμένα:
Resize of 20180103_080922_resized.jpg
Resize of 20180103_080922_resized.jpg [ 46.25 KiB | 693 προβολές ]
Resize of 20180103_080933_resized.jpg
Resize of 20180103_080933_resized.jpg [ 74.96 KiB | 692 προβολές ]
Resize of 20180103_080949_resized.jpg
Resize of 20180103_080949_resized.jpg [ 74.51 KiB | 694 προβολές ]

_________________
Homo Kaminius la Grezius
Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Επισκευή brake tip
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ Φεβ 11, 2018 19:08 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφη: Πέμ Φεβ 06, 2014 22:54
Δημοσ.: 2889
Επειτα απο αρκετες εντουρισιες ωρες συμπεριλαμβανομένου και μπόλικης λασπης μπορω να πω οτι αυτη η δουλεια ειχε καλο αποτελεσμα.

Ειδικα με την λασπη που ειχε γεμισει το πενταλ επιανε καλα η μποτα και δεν γλυστραγε.

_________________
Homo Kaminius la Grezius


Κορυφή
 Προφίλ  
 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση κατά  
Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 8 δημοσιεύσεις ] 

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες


Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  
Powered by phpBB

Μετάφραση Γιάννης Ορφανίδης και phpbb3.gr